برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

رئیس گروه:

  1. اجرای نظام  ثبت الکترونیک پرونده خانوار، مراقبت، ویزیت، تشخیص ، اقدام و ارجاع
  2. نگهداری و به روز رسانی اطلاعات مراقبتهای اولیه بهداشتی
  3. ایجاد امکان دسترسی آسان به اطلاعات در تصمیم گیریهای نظام مراقبتهای اولیه بهداشتی
  4. اجرای پژوهش های کاربردی در سطح نظام ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی (HSR) در راستای حل مشکلات سلامت
  5. بکارگیری داشبوردها و  نمودارهای پایش در نظام مراقبتهای اولیه بهداشتی
  6. تحلیل وضعیت موجود نظام اطلاعات مراقبتهای اولیه بهداشتی و ارسال پسخوراندهای لازم
  7. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد فناوری اطلاعات
  8. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد پرونده الکترونیک
  9. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد ثبت مرگ
  10. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد آمار

 

 واحد پرونده الکترونیک:

      راهبری سامانه سیب دانشگاهی شامل:

1.     مدیریت کاربران سامانه (ایجاد-حذف- ویرایش) و نظارت بر فعالیت آنها

2.     مدیریت جمعیت تحت پوشش و جابجایی آن

3.     ساخت و ارسال گزارشهای ارزیابی و پسخوراندهای الکترونیک پایشی از کمیت و کیفیت ثبت اطلاعات سامانه ای بصورت موردی و دوره ای به شهرستانهای تابعه شامل خدمات مراقبتی و ارجاع و ارزیابی رضایت سنجی و عملکرد کارکنان

4.     نظارت بر روند ثبت واکسن در سامانه سیب، راهنمایی و آموزش کاربران مطابق با تغییرات و آپدیت های اعمال شده

5.     بارگزاری اطلاعات مورد نیاز برنامه عملیاتی که از سامانه سیب قابل استخراج هستند.

6.     ارتباط مداوم با مرکز مدیریت شبکه وزارت و شرکت دانش پارسیان و راهبران سامانه شهرستانها جهت تبادل و به روزرسانی اطلاعات و رفع اشکالات کاربران

7.     اجرا و ابلاغ شیوه نامه های مرکز مدیریت شبکه وزارت و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و رفع مشکلات راهبران شهرستانها

8.     جمع بندی، پالایش و ارسال خطاهای سامانه سیب  به مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت و پیگیری جهت رفع آن

 

پایش و ارزیابی الکترونیک :

1.    نظارت بر فعالیت کاربران در خصوص  خدمات و مراقبت های انجام شده

2.    ارزیابی، تهیه نمودار و  ارسال پسخوراند دوره ای فعالیت کاربران به تفکیک گروه های شغلی  در تیم سلامت (پزشک – مراقب سلامت – ماما – بهورز و ... )

3.    استخراج واحدهای با  شاخص پایین رضایت سنجی و ارسال به شبکه های مربوطه جهت طراحی مداخله

4.    استخراج شماره تلفن های پرتکرار یا فاقد شماره تلفن خدمت گیرنده، ارسال پسخوراند الکترونیک به شهرستانها و تلاش در راستای بهبود شاخص ها

 

واحد IT :

اتوماسیون اداری:

مدیریت سیستم اتوماسیون اداری معاونت بهداشت – شبکه بهداشت و درمان شهرستان های تابعه ( مراکز خدمات جامع سلامت - پایگاه های بهداشت – خانه های بهداشت)

وبسایت :

بارگزاری و به روز رسانی تمامی دستورالعمل ها، فرم ها و پوسترها، اخبار، مطالب آموزشی  و اسلایدر مناسبت های بهداشتی در وب سایت معاونت بهداشت

شبکه و اینترنت:

1.   نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive و عیب یابی و رفع مشکلات شبکه ای و نظارت بر انجام عملیات توسعه شبکه

2.   پیگیری، اطلاع رسانی و رفع مشکلات ارتباطی واحدهای متصل به اینترانت "های وب" از شرکت داده گستر عصر نوین

3.   ثبت اطلاعات وضعیت اتصال واحد های تابعه معاونت در سامانه شمس و پیگیری به روزرسانی اطلاعات توسط کارشناسان شهرستانی

ویدئو کنفرانس

هماهنگی و همکاری در برگزاری جلسات ویدئوکنفرانس با وزارت متبوع و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان

سیستم های کامپیوتری:

1.   تهیه و به روز نگاه داشتن شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه  و نرم افزارهای موجود به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجود در واحدها

2.   انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید  تجهیزات کامپیوتری در محدوده سقف مجاز

3.   نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و برنامه های کاربردی  بر روی رایانه های موجود در واحدها و  نگهداری و به روز رسانی آنها

4.   تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد مقدورات و قطعات موجود

5.   نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

6.   نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی

7.   آگاهی کامل از نحوه ارتباط معاونت تا  محل تامین شبکه و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

8.   آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی

9.   حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود

10. مشاوره به واحدهای معاونت جهت مکانیزه کردن فرایند ها

11. هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات  و مدیریت پشتیبانی در خصوص عقد و تمدید قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

12. همکاری در تهیه RFP  برای نرم افزار های مورد درخواست واحد مربوطه(تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمندی ها و انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا(

13.    پشتیبانی از نرم افزار های مورد استفاده  عموم کاربران از قبیل اتوماسیون اداری – تایمکس و

14.   نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (  Backup dataاز نرم افزار ها و اطلاعات طبقه بندی شده اداری بصورت دوره ای و آرشیو آنها )

15.   تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری

16.   آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت  و به روز نگه داشتن مطالب وب سایت

17.   نگهداری سرور و دیتا بیس و تهیه منظم نسخه های پشتیبان (Backup data  از سرورها و نگهداری امن از اطلاعات)

18.   راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک)

 

متون آموزشی

آموزش WINDOWS 7

آموزش WINDOWS 10

آموزش WORD

آموزش POWERPoint

آموزش EXCEL

آموزش Endnote

 واحد ثبت و طبقه بندی علل مرگ

1.     بررسی کمی و کیفی داده های ثبت شده در سامانه نظام ثبت مرگ  (بدثبتی و کم ثبتی و تکرارگیری)

2.     استخراج لیست کدهای پوچ و ارسال لیست به مراکز بهداشت شهرستانها و معاونت امور درمان برای در اختیار قرار دادن پزشکان صادر کننده گواهی فوت

3.     برگزاری کارگاه ها و وبینارهای آموزشی برای کارشناسان  برنامه ثبت مرگ شهرستانها در زمینه کالبد شکافی شفاهی(verbal- autopsy) به منظور دسترسی،ثبت و حفظ سوابق متوفیانی که برای آنها گواهی های فوت تکمیل نمی گردد و کدگذاری علتهای مرگ بر اساس کتاب های کدگذاری  ICD-10 ، قوانین انتخاب علت زمینه ای مرگ

4.     برگزاری کارگاه ها و وبینارهای آموزشی با همکاری مدرسین پزشکی قانونی و معاونت آموزشی دانشگاه برای پزشکان صادر کننده گواهی فوت

5.     ابلاغ دستورالعملهای ارسالی  و فایلهای آموزشی از وزارت به  شهرستانها

6.     هماهنگی برون بخشی جهت همکاری اداره ثبت احوال ، پزشکی قانونی ، ، آرامستانها ، بیمارستانها  و مطبهای خصوصی به منظور تبادل آمار و اطلاعات مربوط به مرگ

7.     هماهنگی درون سازمانی به منظور تبادل آمار و اطلاعات : هماهنگی با واحد بهداشت خانواده در خصوص آمار مرگ 1-59  ماهه  و صفر روز تا 30 روز و مرگ مادران باردار و بیماری های واگیر در خصوص آمار مرگ ناشی از سل، ایدز، هپاتیت ، هاری و کووید 19، واحد سلامت روان (آمار مرگ ناشی از خودکشی)

8.     پیگیری نحوه استفاده از کدهای 4 کاراکتری علل مرگ در نرم افزار جدید ثبت مرگ و ارائه راهنمایی های لازم به همکاران برنامه ثبت مرگ در  کدگذاری تشخیص های پزشکی در  گواهی های فوت زیر هفت روز و مرده زایی و گواهی های فوت بالای هفت روز در سطح 4 کاراکتر (سرطان با منبع آناتومیکی و محل اولیه و ثانویه نئوپلاسم) ( بررسی علل مرگ با زیرمجموعه های علت فوت )

9.     بررسی اطلاعات مرگ و میر از لحاظ ثبت کدهای پوچ(Garbage codes) شامل ایست قلبی، کهولت و  نامعلوم و...  پیگیری از شهرستانها برای بهبود ثبت گواهی های فوت و کاهش کدهای پوچ ( در کل 1% از اطلاعات سالیانه را شامل می شود که اکثرا  تعدادی گواهی های دریافتی از پزشک قانونی دارای این علل می باشند)

10.  همکاری و هماهنگی با معاونت امور درمان در زمینه استفاده از گواهی های فوت جدید و عدم استفاده پزشکان از سرنسخه یا برگه های کاغذی به عنوان گواهی فوت یا جواز دفن و هماهنگی با معاونت امور درمان در زمینه پیوست نمودن نسخه زرد رنگ گواهی فوت بر روی پرونده های پزشکی بیمارستان ها و پیگیری های لازم از مسئولین مدارک پزشکی در بیمارستانها در این زمینه

11.  تهیه سیمای مرگ استانی

12.  تکمیل و ارائه اطلاعات برای سالنامه آماری ،آمار تصمیم گیری،شاخص های هیات امنا، ، شاخصهای عدالت در سلامت  مربوط به برنامه ثبت مرگ و تهیه شاخص ها و رسم نمودارهای مربوطه و تحلیل آن

واحد آمار:

  1. برنامه ریزی ، مدیریت و اجرای سرشماری  سالانه مناطق روستایی
  2. برآورد جمعیت سالانه بر حسب جنس – گروه سنی – محل سکونت به تفکیک شبکه های تحت پوشش و تحلیل جمعیتی ( موالید ، مرگ و میر، گروه های سنی و ...) 
  3. استخراج اطلاعات جمعیتی  و گروههای سنی جمعیت از سامانه های الکترونیک  و ارائه گزارش
  4. پایش و نظارت بر نحوه عملکرد شهرستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در حوزه آمار
  5. تحلیل و تفسیر شاخصهای آماری
  6. همکاری در برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای آمارگیریهای مورد نیاز واحدهای ذیربط در سطح ستاد استان و های تابعه
  7. نظارت و هدایت کارکنان در تهیه نمودارها ، جداول ،اسلاید ، فرمها و پرسشنامه ها
  8. جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تهیه گزارش عملکرد واحدهای فنی معاونت بهداشت
  9. جمع آوری و تحلیل شاخص های فنی جهت اطلاعات سالنامه های آماری با همکاری گروه های کارشناسی
  10. جمع آوری شاخص عملکردهای اختصاصی و عمومی دستگاه های اجرایی  و ثبت در پورتال  سازمان برنامه و بودجه
  11. جمع آوری شاخص های هیات امنا دانشگاه و ارسال به تحول اداری دانشگاه
  12. تهیه و ارسال آمار مورد نیاز ادارات و سازمانها حسب مورد
تنظیمات قالب