برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

توسعه برنامه سراج در انجام است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، ظهر روز یکشنبه 30 اردیبهشت سالجاری، مریم مهرابی کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دیداری با دکتر ریخته گر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جهت بررسی پیشرفت توسعه برنامه سراج در استان آذربایجان غربی در محل دفتر معاونت حضور یافت.

دکتر ریخته گر با اشاره به تعداد نیروهای کارشناس سلامت روان در سطح واحدهای تابعه معاونت بهداشت بر افزایش آنها تاکید نموده تا خدمات مطلوب به مردم ارائه گردد که معاونت بهداشت آمادگی کامل آنرا دارد تا به عنوان پایلوت، برنامه مد نظر را اجرا نماید.

 

مهرابی  هدف از این طرح را افزایش شاخص بهره مندی عادلانه از خدمات سلامت روانی و مراقبت های اجتماعی  دانست تا با افزایش سواد سلامت روان ، اتخاذ رفتار روانی و اجتماعی پیشگیرانه ، شیوع اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

گفتنی است راه اندازی مراکز ارائه خدمات سلامت روان در سطح تخصصی به صورت رایگان می باشد و علاوه بر خدمات سطح 1 یا خدمات سلامت روانی اجتماعی پایه که توسط تیم سلامت روان ( پزشک ، روان شناس، مراقب سلامت )  در مراکز خدمات جامع سلامت و سطح 2 که در این سطح، خدمات تخصصی در قالب مرکز سلامت روان جامعه نگر با بسته خدمتی روانپزشک ، روان شناس ، مددکار اجتماعی ،پزشک عمومی و رابط درمانگر می باشد، با هدف سازمان دهی همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم در ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی شهرستان است.

 

در همین راستا در تاریخ 30 اردیبهشت از شهرستان ارومیه ، 31 اردیبهشت از شهرستانهای (میاندوآب، مهاباد) و یکم خرداد ماه از شهرستانهای( خوی و ماکو  )در این خصوص بازدید بعمل خواهند آورد.

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

رقیه امین دوست
عکاس

رقیه امین دوست

تنظیمات قالب