برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

نجات جان مادران باردار در بارش اخیر برف

بارندگی اخیر برف که از جمعه مورخه 22 دی در استان شروع و تا 24 دی ادامه داشته است، هم استانی های محترم را بخصوص در مناط

بارندگی اخیر برف که از جمعه مورخه 22 دی در استان شروع و تا 24 دی ماه ادامه داشته است، هم استانی های محترم را بخصوص در مناطق روستایی دارای جاده های صعب العبور، با مشکلات عدیده ای مواجه نمود. آقای دکتر احسان ریخته گر ضمن اشاره به اهمیت نجات جان مادران باردار در راستای کاهش مرگ و میر و مشکلات مادران باردار در فصل سرما، افزود که 19 مورد از مادران باردار از مناطق صعب العبور انتقال یافتند که 8 مادر باردار در بیمارستان بستری و برای زایمان آماده شدند و 11 مورد مادر باردار که تاریخ زایمان آنان نزدیک بود  به منزل اقوام در مناطق شهری منتقل گردیدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارتقای سلامت مادران از ارکان اساسی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه در جوامع مختلف است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص حفظ سلامت زنان باردار و نجات جان آنان در فصول سرد سال در مناطق سخت‌گذر استان انجام و توصیه‌های لازم به مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها اعلام شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی همکاران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان اظهار نمودند: مرگ هر مادر باردار به عنوان یک فاجعه تلقی شده و سلامت کلیه افراد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. لذا مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی، شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت شهرستانها و پرسنل خدوم و زحمتکش واحدهای تابعه با بهره گیری از حداکثر پتانسیل و توان درون سازمانی و همچنین تعامل و مشارکت موثر و سازنده برون سازمانی نظیر فرمانداران محترم شهرستانها، مسئولین محترم ادارات راهداری و حمل و نقل و ... سعی نموده تا نسبت به ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به مادران باردار اقدام نماید.

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

رقیه امین دوست
عکاس

رقیه امین دوست

تنظیمات قالب