بنا به گزارش کاظمی مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان
برگزاری نشست تخصصی ارتقای کیفیت خدمات پزشکی خانواده روستایی و مدیریت منابع مالی در شهرستانها
در راستای بهبود کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی در مناطق روستایی و بهینهسازی مدیریت منابع در معاونت بهداشت برگزار گردید
در راستای بهبود کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی در مناطق روستایی و بهینهسازی مدیریت منابع، روز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۵، نشستی با حضور دکتر ریختهگر (معاون بهداشت)، دکتر بانی (معاون فنی)، رؤسای مراکز بهداشت و مدیران گسترش شهرستانها برگزار گردید. محور اصلی این نشست، بررسی تعدیلات و اعمال کسورات توسط اداره کل بیمه سلامت و راهکارهای پیشگیری از آن بود.
در ابتدای این جلسه، دکتر ریختهگر با تأکید بر لزوم ارتقای استانداردهای خدماتی، اظهار داشت که نظارت دقیق بر کیفیت خدمات و مدیریت صحیح منابع، پیششرط دستیابی به سلامت پایدار در جامعه روستایی است.
در ادامه، دکتر بانی، معاون فنی معاونت بهداشت، به تشریح راهکارهای عملی برای کاهش تعدیلات بیمهای پرداخت و بر لزوم تعامل فعالانه کارشناسان بیمه در پایشهای مشترک تأکید کرد تا از بروز خطاهای اداری و مالی پیشگیری شود.
در بخش فنی این نشست، گزارش تحلیلی جامع از تعدیلات بیمهای توسط کارشناسان گروه پزشک خانواده ارائه شد. همچنین، هر یک از شهرستانها با ارائه گزارشهای موردی، علل بروز تعدیلات در حوزه خود را بررسی نمودند. در پایان این جلسه، تمامی مدیران شهرستانها متعهد شدند که با اتخاذ رویکردهای نظارتی دقیقتر، در سال جاری گامهای موثری در جهت کاهش چشمگیر تعدیلات بیمهای بردارند.
نظر دهید