برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

افتتاح دوره جامع هادیان زندگی در ارومیه

دکتر احسان ریخته گر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در آیین افتتاحیه دوره جامع هادیان زندگی که در مرکز جامع سلامت ولایت مرکز بهداشت برگزار شد گفت: بحث جوانی جمعیت با یک یا دو عامل کنترل نمی شود و مقوله های مختلف در این مساله دخیل است.

دکتر احسان ریخته گر افزود: متاسفانه شتاب پیری جمعیت در کشور ما بالاتر از سایر کشورها بوده و عامل فرهنگی مهم ترین عامل شکل گیری این مشکل است. 

وی بر لزوم مشارکت سایر ارگان ها بر حل این معضل تاکید کرد و گفت: پیشرفت و تحول در زندگی مردم باعث شکل گیری چنین وضعیتی در خصوص جمعیت کشور شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: بانوان نقش بیشتری در حل معضل جمعیتی کشور برعهده دارند و امید است بتوانیم نیروهای کافی برای اقناع مردم در راستای افرایش جمعیت داشته باشیم.

در ادامه دکتر جمیله امیر زاده مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در امور بانوان در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان جز اولین استان های کشور در خصوص فرهنگ سازی افزایش جمعیت بود .

وی ادامه داد: چندین جلسه در ارومیه در خصوص تحکیم خانواده برگزار شده و علاوه بر این برگزاری دوره های تحکیم خانواده که یکی از عوامل مهم افزایش جمعیت در استان است نیز ازجمله سایر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص بوده است.

دکتر امیر زاده افرود: در زمینه تحکیم خانواده ۴۴ برنامه در استان برگزار شده که در مجموع یک هزار و۵۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی بیان کرد: جامعه ای که ۷ درصد آن را سالمندان تشکیل دهد جامعه ای سالمند محسوب می شود و این درحالی است که این عدد در استان ما متاسفانه برابر با ۱۰ درصد است. مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در امور بانوان سقط جنین و عدم مسئولیت پذیری را از عوامل مهم تشکیل خانواده و فرزند آوری عنوان کرد.

دکتر امیر زاده بیان کرد: همانگونه که کشور در خصوص کنترل جمعیت موفق عمل کرده امید است در بحث افرایش جمعیت نیز موفق عمل نماید.

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

رقیه امین دوست
عکاس

رقیه امین دوست

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب