English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه | امروز: يکشنبه ٠٩ مهر ١٤٠٢
-->

v     رئیس گروه:

  1. اجرای نظام  ثبت الکترونیک پرونده خانوار، مراقبت، ویزیت، تشخیص ، اقدام و ارجاع
  2. نگهداری و به روز رسانی اطلاعات مراقبتهای اولیه بهداشتی
  3. ایجاد امکان دسترسی آسان به اطلاعات در تصمیم گیریهای نظام مراقبتهای اولیه بهداشتی
  4. اجرای پژوهش های کاربردی در سطح نظام ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی (HSR) در راستای حل مشکلات سلامت
  5. بکارگیری داشبوردها و  نمودارهای پایش در نظام مراقبتهای اولیه بهداشتی
  6. تحلیل وضعیت موجود نظام اطلاعات مراقبتهای اولیه بهداشتی و ارسال پسخوراندهای لازم
  7. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد فناوری اطلاعات
  8. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد پرونده الکترونیک
  9. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد ثبت مرگ
  10. نظارت بر فعالیت و کارکرد  واحد آمار

 

 

v     واحد پرونده الکترونیک:

  • راهبری سامانه سیب دانشگاهی شامل:  

1.     مدیریت کاربران سامانه (ایجاد-حذف- ویرایش) و نظارت بر فعالیت آنها

2.     مدیریت جمعیت تحت پوشش و جابجایی آن

3.     ساخت و ارسال گزارشهای ارزیابی و پسخوراندهای الکترونیک پایشی از کمیت و کیفیت ثبت اطلاعات سامانه ای بصورت موردی و دوره ای به شهرستانهای تابعه شامل خدمات مراقبتی و ارجاع و ارزیابی رضایت سنجی و عملکرد کارکنان

4.     نظارت بر روند ثبت واکسن در سامانه سیب، راهنمایی و آموزش کاربران مطابق با تغییرات و آپدیت های اعمال شده

5.     بارگزاری اطلاعات مورد نیاز برنامه عملیاتی که از سامانه سیب قابل استخراج هستند.

6.     ارتباط مداوم با مرکز مدیریت شبکه وزارت و شرکت دانش پارسیان و راهبران سامانه شهرستانها جهت تبادل و به روزرسانی اطلاعات و رفع اشکالات کاربران

7.     اجرا و ابلاغ شیوه نامه های مرکز مدیریت شبکه وزارت و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و رفع مشکلات راهبران شهرستانها

8.     جمع بندی، پالایش و ارسال خطاهای سامانه سیب  به مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت و پیگیری جهت رفع آن

 

پایش و ارزیابی الکترونیک :

1.    نظارت بر فعالیت کاربران در خصوص  خدمات و مراقبت های انجام شده

2.    ارزیابی، تهیه نمودار و  ارسال پسخوراند دوره ای فعالیت کاربران به تفکیک گروه های شغلی  در تیم سلامت (پزشک مراقب سلامت ماما بهورز و ... )

3.    استخراج واحدهای با  شاخص پایین رضایت سنجی و ارسال به شبکه های مربوطه جهت طراحی مداخله

4.    استخراج شماره تلفن های پرتکرار یا فاقد شماره تلفن خدمت گیرنده، ارسال پسخوراند الکترونیک به شهرستانها و تلاش در راستای بهبود شاخص ها

 

v     واحد IT :

  • اتوماسیون اداری:

مدیریت سیستم اتوماسیون اداری معاونت بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان های تابعه ( مراکز خدمات جامع سلامت - پایگاه های بهداشت خانه های بهداشت)

  • وبسایت :

بارگزاری و به روز رسانی تمامی دستورالعمل ها، فرم ها و پوسترها، اخبار، مطالب آموزشی  و اسلایدر مناسبت های بهداشتی در وب سایت معاونت بهداشت

  • شبکه و اینترنت:

1.   نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive و عيب يابي و رفع مشكلات شبكه اي و نظارت بر انجام عمليات توسعه شبكه

2.   پيگيري، اطلاع رساني و رفع مشكلات ارتباطي واحدهاي متصل به اينترانت "هاي وب" از شركت داده گستر عصر نوين

3.   ثبت اطلاعات وضعيت اتصال واحد هاي تابعه معاونت در سامانه شمس و پيگيري به روزرساني اطلاعات توسط كارشناسان شهرستاني

  • ویدئو کنفرانس

هماهنگي و همكاري در برگزاري جلسات ويدئوكنفرانس با وزارت متبوع و شبكه هاي بهداشت و درمان شهرستان

  • سیستم های کامپیوتری:

1.   تهيه و به روز نگاه داشتن شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه  و نرم افزارهاي موجود به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجود در واحدها

2.   انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد  تجهیزات کامپیوتری در محدوده سقف مجاز

3.   نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و برنامه های کاربردی  بر روي رايانه هاي موجود در واحدها و  نگهداری و به روز رسانی آنها

4.   تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد مقدورات و قطعات موجود

5.   نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

6.   نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

7.   آگاهي كامل از نحوه ارتباط معاونت تا  محل تامین شبکه و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

8.   آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

9.   حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

10. مشاوره به واحدهای معاونت جهت مكانيزه كردن فرايند ها

11. هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات  و مدیریت پشتیبانی در خصوص عقد و تمدید قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

12. همكاري در تهيه RFP  برای نرم افزار های مورد درخواست واحد مربوطه(تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمندی ها و انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا(

13.    پشتیبانی از نرم افزار های مورد استفاده  عموم کاربران از قبیل اتوماسیون اداری تایمکس و

14.   نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (  Backup dataاز نرم افزار ها و اطلاعات طبقه بندی شده اداری بصورت دوره اي و آرشيو آنها )

15.   تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري

16.   آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت  و به روز نگه داشتن مطالب وب سايت

17.   نگهداری سرور و دیتا بیس و تهیه منظم نسخه های پشتیبان (Backup data  از سرورها و نگهداری امن از اطلاعات)

18.   راه اندازی سرویسهای شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک)

 

v     واحد ثبت و طبقه بندی علل مرگ

1.     بررسی کمی و کیفی داده های ثبت شده در سامانه نظام ثبت مرگ  (بدثبتی و کم ثبتی و تکرارگیری)

2.     استخراج لیست کدهای پوچ و ارسال لیست به مراکز بهداشت شهرستانها و معاونت امور درمان برای در اختیار قرار دادن پزشکان صادر کننده گواهی فوت

3.     برگزاری کارگاه ها و وبینارهای آموزشی برای کارشناسان  برنامه ثبت مرگ شهرستانها در زمینه کالبد شکافی شفاهی(verbal- autopsy) به منظور دسترسی،ثبت و حفظ سوابق متوفیانی که برای آنها گواهی های فوت تکمیل نمی گردد و کدگذاری علتهای مرگ بر اساس کتاب های کدگذاری  ICD-10 ، قوانین انتخاب علت زمینه ای مرگ

4.     برگزاری کارگاه ها و وبینارهای آموزشی با همکاری مدرسین پزشکی قانونی و معاونت آموزشی دانشگاه برای پزشکان صادر کننده گواهی فوت

5.     ابلاغ دستورالعملهای ارسالی  و فایلهای آموزشی از وزارت به  شهرستانها

6.     هماهنگی برون بخشی جهت همکاری اداره ثبت احوال ، پزشکی قانونی ، ، آرامستانها ، بیمارستانها  و مطبهای خصوصی به منظور تبادل آمار و اطلاعات مربوط به مرگ

7.     هماهنگی درون سازمانی به منظور تبادل آمار و اطلاعات : هماهنگی با واحد بهداشت خانواده در خصوص آمار مرگ 1-59  ماهه  و صفر روز تا 30 روز و مرگ مادران باردار و بیماری های واگیر در خصوص آمار مرگ ناشی از سل، ایدز، هپاتیت ، هاری و کووید 19، واحد سلامت روان (آمار مرگ ناشی از خودکشی)

8.     پیگیری نحوه استفاده از کدهای 4 کاراکتری علل مرگ در نرم افزار جدید ثبت مرگ و ارائه راهنمایی های لازم به همکاران برنامه ثبت مرگ در  کدگذاری تشخیص های پزشکی در  گواهی های فوت زیر هفت روز و مرده زایی و گواهی های فوت بالای هفت روز در سطح 4 کاراکتر (سرطان با منبع آناتومیکی و محل اولیه و ثانویه نئوپلاسم) ( بررسی علل مرگ با زیرمجموعه های علت فوت )

9.     بررسی اطلاعات مرگ و میر از لحاظ ثبت کدهای پوچ(Garbage codes) شامل ایست قلبی، کهولت و  نامعلوم و...  پیگیری از شهرستانها برای بهبود ثبت گواهی های فوت و کاهش کدهای پوچ ( در کل 1% از اطلاعات سالیانه را شامل می شود که اکثرا  تعدادی گواهی های دریافتی از پزشک قانونی دارای این علل می باشند)

10.  همکاری و هماهنگی با معاونت امور درمان در زمینه استفاده از گواهی های فوت جدید و عدم استفاده پزشکان از سرنسخه یا برگه های کاغذی به عنوان گواهی فوت یا جواز دفن و هماهنگی با معاونت امور درمان در زمینه پیوست نمودن نسخه زرد رنگ گواهی فوت بر روی پرونده های پزشکی بیمارستان ها و پیگیری های لازم از مسئولین مدارک پزشکی در بیمارستانها در این زمینه

11.  تهیه سیمای مرگ استانی

12.  تکمیل و ارائه اطلاعات برای سالنامه آماری ،آمار تصمیم گیری،شاخص های هیات امنا، ، شاخصهای عدالت در سلامت  مربوط به برنامه ثبت مرگ و تهیه شاخص ها و رسم نمودارهای مربوطه و تحلیل آن

v     واحد آمار:

  1. برنامه ریزی ، مدیریت و اجرای سرشماری  سالانه مناطق روستایی
  2. برآورد جمعیت سالانه بر حسب جنس گروه سنی محل سکونت به تفکیک شبکه های تحت پوشش و تحلیل جمعیتی ( موالید ، مرگ و میر، گروه های سنی و ...) 
  3. استخراج اطلاعات جمعیتی  و گروههای سنی جمعیت از سامانه های الکترونیک  و ارائه گزارش
  4. پایش و نظارت بر نحوه عملکرد شهرستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در حوزه آمار
  5. تحلیل و تفسیر شاخصهای آماری
  6. همكاری در برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای آمارگیریهای مورد نیاز واحدهای ذیربط در سطح ستاد استان و های تابعه
  7. نظارت و هدایت كاركنان در تهیه نمودارها ، جداول ،اسلاید ، فرمها و پرسشنامه ها
  8. جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تهیه گزارش عملکرد واحدهای فنی معاونت بهداشت
  9. جمع آوری و تحلیل شاخص های فنی جهت اطلاعات سالنامه های آماری با همکاری گروه های کارشناسی
  10. جمع آوری شاخص عملکردهای اختصاصی و عمومی دستگاه های اجرایی  و ثبت در پورتال  سازمان برنامه و بودجه
  11. جمع آوری شاخص های هیات امنا دانشگاه و ارسال به تحول اداری دانشگاه
  12. تهیه و ارسال آمار مورد نیاز ادارات و سازمانها حسب مورد